27/02 T26 Horden en verspringen indoor

- Opwarming
- Reeksen hordenoefeningen
- Verspringen zonder aanloop
- Verspringen driesprong
- Verspringen driepas
- Verspringen zevenpas
- Verspringen volledige aanloop (viermaal)
- Uitlopen



Ik denk dat het de eerste keer is dat ik verspringen doe zonder me doodmoe te voelen. Twee, drie dagen nadien stijfheid in de adductoren brevis. Ik blijf dus spierpijn hebben van zodra ik mezelf dwing met de knie hoog te gaan bij de afsprong. Da's dus nog steeds een werkpuntje?!
































:: 15.5 uur training + 2 wedstrijddagen
:: Opgave op 03/02/13 BK Meerkamp indoor te Gent
:: Een 60m in 7"90 (met trage reactietijd 478 duizendsten)
:: 1/3 van de trainingsuren ging naar powertraining; 1/4 naar sprint.
:: Polsstok blijft een zorg; geen basisoefeningen gedaan.

Voornemens:

  • Naar het Belgisch Kampioenschap Masters Indoor 09/03. Twee podiumplaatsen moet kunnen. Eerste plaatsen zéér onzeker (in horden één tegenstander die echt wel sterker is, in ver drie die sterker zijn in theorie :-). Titel horden geef ik zéker niet zomaar weg.
  • Rustperiode inbouwen en zomeragenda met trainers bespreken.
  • Polsstokoefeningen opnemen. Minstens elke zaterdag inlassen (thuis; basisoefeningen)
  • Genieten van sporten in de zon.

De noodzakelijke opgave op het BK was een signaal; overtrainen brengt niks op! 
Mijn techniek wordt op verschillende disciplines beter, ik heb het gevoel eindelijk die drempel te kunnen overschrijden en zaken echt op te pikken. 
En ach... ik heb zelden zo sterk naar zon verlangd, maar ik merk dat ik daar helemaal niet alleen in sta.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten