dag 17 tot 25. 02/07- 09/07 revalidatie fase 3 - Doel: opnieuw kunnen sprinten en horden

In de verdere revalidatiefases moet het eigenlijk weer mogelijk zijn om basiswerpoefeningen aan te kunnen. Intussen kan ik ook weer meer actieve spieroefeningen doen (jump squat, etc) én weer leren sprinten...  Maar misschien splits ik die nog op in (i) kunnen sprinten, (ii) horden aankunnen, en (iii) basiswerpoefeningen en (iv) springen... Kwestie van een haalbaar doel te houden.

02/07 woensdag
:: opwarming
:: 5 versnellingen
:: uitlopen
Op Finse piste. Nog volledig stram en vermoeid van gisteren. Zelfs om 20u30 in slaap gevallen.

03/07 donderdag
:: 4 km bosloop opwarming
:: 1250m bosloop snel
Prima duurloop. 4min55; een dikke 15 per uur gehaald in laatste 400m bergop.

04/07 vrijdag
:: opwarming
:: stretching
:: 3x 10 loopsprongen + versnelling
:: 3x 10m uitvalspas + versnelling
:: 5x 80m bocht
:: uitlopen
Een stuk sneller dan dinsdag. Aan 70-85%! Met Laura en Bert.

06/07 zondag
:: opwarming
:: 5x 5ho 10voet heen BB + 5ho terug AB hup L&R
:: 5x 7ho 1-pas Heren: 15voet dames 14voet
:: 3x 2ho wedstrijdafstand r4'
:: 3x 4ho wedstrijdafstand r4'
:: 1x 8ho wedstrijdafstand r4'
:: uitlopen
Met Laura. Zonder hinder of pijn. Zeer goede training. 

08/07 dinsdag
:: opwarming
:: basiswerpoefeningen speer
Het ging beter dan verwacht. Werpen lukt, maar ik durf de kruispassen niet goed. Ik heb ze dan ook nog even uitgesteld tot een andere keer. Eerst nog enkele keren de stretchingsoefeningen van Thomas doen...


09/07 woensdag
:: opwarming
:: oefeningen op de trappen
:: 2 versnellingen
:: 2x (2x 200m) aan 90%, r = 1', sr = 20'
:: uitlopen
Gisteren, woensdag, ... Nat nat nat. In gietende regen en wind. De kogelstand liep over, ik bedoel letterlijk volledig 100% over, ... We hadden alternatieven in de schema's aangeboden gekregen van Floris, en we zijn gegaan voor de lange sprinttraining. Na opwarming en oefeningen op de trappen, een paar versnellingen, het echte werk. Met een klein groepje Aline, Matthias (pijn in hamstring in laatste 5 meter; hij ging echt te fel) en ik gingen we er voor. Ik ben in mijn beleving "voorzichtig voluit" gegaan met als tijden: 27", 30", 30" en 32". Geen zware verzuring maar wel sterretjes voor de ogen. Nadien lag ik in de slagregen aan de finishlijn te bekomen in een plasje slijk; pas een half uurtje later kon ik weer eens lachen. Doelstelling gehaald: ik kan weer aan de slag in horden en sprint! Maar ik moet voorzichtig blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten