26/12 vrijdag sprint en... kramp

:: opwarming 15'
:: stretching
:: looptechniek
:: 2 versnellingen
:: 1 versnelling spikes
:: 4 x 150 m ( 50 m aan 80 % -50m aan 85 % en 50m aan 90 % ) rust 4'
:: 1 x 150 aan 90 %
:: uitlopen

Vandaag als opwarming paaltjes geslagen in het reservaat Rooigembeekvallei. Met de palenklopper van een 25 kg heb ik - vermoed ik - explosief kracht getraind ;-)

De training was eenzaam en in bittere kou; gelukkig was Freddy Ketsman bereid om gangmaker te spelen in de laatste 80m bij de versnellingen. Volgende tijden: 20"40 - 19"30 - 19"80 - 20"50 - 19"93. Ik kreeg bij het uitlopen zo'n verschrikkelijke kramp in beide kuiten, dat ik gewoon weerloos op de piste tussen de plassen bleef liggen. Man wat was dat? Gelukkig hebben Freddy Ketsman en Freddy Mertens me opgeraapt en tot aan de kleedkamer ondersteund, anders lag ik daar nog...


Alternatieve powertraining ;-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten