27/04 zondag horden

:: opwarming
:: stretching
:: hordenoefeningen 15 herhalingen: doordraaien, stop in skiphouding en achterwaarts
:: 5 horden op 8 voet BB, AB, Midden 2 keer elke kant
:: 3x 1 horde met startblok
:: 5x 4 horden wedstrijdafstand - 4 voet (op 8m10 ipv 9m14) met startblok
:: uitlopen

Met Ed en Elias; het ideale trainingsgezelschap. We zijn er uiteindelijk alle drie in geslaagd alles vlot en goed in driepas te doen. 
Elias was zo onzeker over zijn eerste horde; na deze training kan hij dat perfect in achtpas. Ook zijn zwaaibeen komt met onze tips eindelijk actiever mee...
Ed doet zijn aanloop naar de eerste horde in negenpas; zonder spikes gaat het voorlopig beter dan met...
Het filmen van onze exploten heeft verdomd goed geholpen.

>>> Bij mijn start (achtpas) moet ik vooral letten op snelheid en niet op pasgrootte, anders kom ik te dicht op mijn eerste horde.

>>> Vier van de vijf herhalingen ging zeer vlot; bij de derde poging liep het fout op de derde horde doordat ik teveel snelheid liet terugvallen.
>>> Deze "rustige" training was super leerrijk en toch fysiek aanpassen voor mij; nog (veel) méér van dat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten