10/03 ikgavoorwereldkampioenschap Lyon 2015

map of GH site

map of GH site

Lyon 2015, 4 augustus...

Deze datum neerschrijven en uitspreken brengt me van de kaart en geeft mij instant kippenvel... Wereldkampioenschap Masters Atletiek 2015... ik ga dus 100% voor het Wereldkampioenschap Tienkamp en een top acht plaats in Lyon! Ik heb oneindig veel zaken nog te doen, maar zal mezelf overstijgen, elke dag, in de aanloop daarnaartoe. Elke steun, elke hulp zal ik kunnen en moeten gebruiken. Het wordt een prachtig traject, vol energie. I'm a lucky bastard!
www.lyon2015.com 

Ondanks het moeizame presteren op het BK en de stramheid, heb ik toch de moed gevonden bij de collega's masters. En misschien ben ik overmoedig, maar ik hou niet van dat typisch Vlaamse en katholieke schijnheilig bescheiden gedoe wanneer het op presteren aankomt. Dus dan maar de droge analyse:

(1) Oeioei! 
Mijn werk plaatst mij het komende jaar voor zware veranderingen en uitdagingen.  Onder mijn motto "als het druk is moet je sporten" lukt veel, maar niet alles...

(2) Allez joengne doe da nie!
Ondanks het feit dat het Spartaanse leven dat ik mezelf opleg, mij plezier brengt, wil dat nog niet zeggen dat ik het aan kan. Laat staan dat mijn directe en wijde omgeving zich er in vinden.

(3) Gij kunt da nie!
Als ik de concurrentie op wereldniveau bij de 45-jarigen bekijk, heb ik sportief duidelijke beperkingen:
:: Discus en kogel zijn de zwaarste werkpunten; respectievelijk 30m (4m50 te verbeteren) en 10m40 (1m70 te verbeteren) zijn de top 8 prestaties van afgelopen EK en WK...
:: Hoogspringen en polsstok moeten naar 1m54 en 2m90 (respectievelijk 8 en 30cm te verbeteren) voor top 8...

(4) Serieus?!
Anderzijds scoor ik blijkbaar goed voor de meest differentiërende disciplines:
:: Horden, ben ik top 5
:: 1500m, ben ik top 8

(5) Jaja 't zal wel...
Ook in de andere disciplines ben ik goed:
:: Ver, top 8
:: Speer, 100m en 400m, top 5

(6) Ziede wel, hij is zot!
Ik heb geen tienkampervaring, enkel vijfkamp.

(7) Blijft dan moa beter thuis.
Ik heb geen (= nul) polsstoktechniek en trainer hiervoor.

Op basis van bovenstaande moet ik nu naar een onwaarschijnlijk actieplan :-)) zut!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten