21/05 woensdag kogel

:: opwarming
:: stretching
:: core stability oefeningen
:: 6x kogel voor, 6x kogel achter
:: 10x kogel stand
:: 14x kogel aanglijden
:: uitlopen

Prima training. We hadden er allemaal zin in… Floris pakt het een stuk strenger aan en dat “next level gevoel” staat me wel aan. De idiote fouten moeten er nu écht uit vind ik. Vooral de aandacht die ik nu heb voor het “in het midden gooien”, verbetert een aantal zaken automatisch in de rest van mijn techniek. Ook de snelheid van uitvoering kan nu ietsje omhoog. Het blijven wachten met stoten (“achteraan blijven”) begrijp ik nu beter. Ik heb hiervoor hulp gevonden bij het bekijken van een paar filmpjes van o.a. Jolien Boumkwo (15m82 op het recente Vlaams Kampioenschap!).

Zo af en toe komen er heel goede worpen naar boven, en ook dan zitten er nog een pak fouten in… Wat wil zeggen dat ik vooruitgang boek én er nog heel veel progressie mogelijk is. Anderzijds gooi ik nu met 5 en 6kg; de overstap naar 7kg26 wordt zeker een specialleke. 

Eén ding is zéker; nooit gooi ik nog een belabberde 7m; een schoon besluit! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten