25/05 zondag hordentraining

:: opwarming
:: stretching
:: hordenoefeningen
:: 4 versnellingen
:: 4 maal 8 horden met startblok
:: uitlopen

Ondanks een een buikgriepke en een nachtje op de pot :-/ toch naar de training op ORS en een droog koekske. Linkerknie vooraf goed verzorgd met ijs, maar toch wat last.
Ik had even geprobeerd om de eerste twee horden in driepas te doen, maar da's momenteel te hoog gemikt. Ik doe mij overigens gewoon bij pijn aan de knie als ik dit forceer; mijn eerste links neerkomen is dan blijkbaar harder of onstabieler op de één of andere manier. Maar hoe dan ook een verbeterde start (één pas minder), maakt het geheel ook een stukje sneller. Ik kon Jonas nipt bijhouden en dat was dus een ideaal mikpunt om telkens gedwongen te worden snelheid op te bouwen en te behouden tussen de horden. Ik heb er ook op gelet na de laatste horde specifiek te versnellen. Ook dat is niet evident.

Zéér tevreden met de huidige trainingsbelasting en het leertraject. In de namiddag rustig gaan mountainbiken; is blijkbaar zéér positief voor de knie want momenteel - voor het eerst sinds vorige zondag - voel ik echt geen hinder. En nu... wil ik alleen maar slapen. De verkiezingen14 worden even genegeerd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten